Harmonogram "Klubu Przedszkolaka"
Rozpoczęcie zajęć: 4 luty 2025 - zabawy z chustą Klanza
Następne zajęcia: 6 luty 2025 – zajęcia sportowe
Kolejne zajęcia: 11 luty 2025 - zajęcia plastyczno-logopedyczne
Następne zajęcia: 13 luty 2025 - masy sensoplastyczne
Kolejne zajęcia: 18 luty 2025 - zabawy plastyczno-muzyczne
Następne zajęcia: 20 luty 2025
Kolejne zajęcia: 25 luty 2025
Następne zajęcia: 27 luty 2025 - zabawy sportowe
I kolejne zajęcia:
Ilość miejsc: 12 (+ 1 opiekun dla każdego dziecka)
Rodziców zainteresowanych udziałem w zajęciach prosimy o kontakt telefoniczny lub przez smsa:
32 219 63 13
453 039 865
Serdecznie zapraszamy!
Tychy, 31.01.2025 r
PROCEDURA FUNKCJONOWANIA
"KLUBU PRZEDSZKOLAKA"
W PRZEDSZKOLU NR 21 IM. JANUSZA KORCZAKA W TYCHACH
ROK SZKOLNY 2024/2025
- Cele „Klubu Przedszkolaka”
Głównym celem jest stworzenie możliwości aktywnego uczestnictwa rodzica w procesie adaptacyjnym dziecka
- Wzmacnianie więzi między rodzicem, a dzieckiem poprzez wspólne aktywności
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych.
- Budowanie poczucia wspólnoty w środowisku przedszkolnym.
- Założenia programu
- Adaptacja jest procesem indywidualnym, a jej przebieg zależy od wieku, temperamentu dziecka oraz wcześniejszych doświadczeń.
- Rodzice odgrywają kluczową rolę w procesie adaptacji.
- Organizacja zajęć w„Klubie Przedszkolaka”
-
- Uczestnicy zajęć
- Zajęcia adresowane są dla dzieci – rocznik 2022, które w przyszłym roku szkolnym zostaną „przedszkolakami”
- Maksymalna liczba uczestników ustalana jest na podstawie wielkości sali i rodzaju aktywności: max: 12 dzieci + 1 opiekun dla każdego dziecka
- Harmonogram zajęć:
- Zajęcia odbywać się będą od 01.02.2025 r. na terenie przedszkola
- Zajęcia odbywać się będą według harmonogramu dostępnego na stronie internetowej w godzinach popołudniowych (15:30-16:30) w sali „zielonej”
- Rodzaje zajęć
- Plastyczne (np. malowanie farbami, lepienie z plasteliny, kolaże)
- Muzyczne (śpiewanie, gra na prostych instrumentach)
- Ruchowe (zabawy integracyjne, taniec, zajęcia z chustą animacyjną, zajęcia sportowe)
- Edukacyjne (czytanie bajek, warsztaty sensoryczne, gry logiczne).
- Warsztaty okolicznościowe, np. związane ze świętami, Dniem Rodziny czy porami roku
- Przygotowanie do zajęć.
- Obowiązki nauczycieli
- Przygotowanie planu zajęć dostosowanego do potrzeb i możliwości dzieci i rodziców.
- Przygotowanie sali i materiałów potrzebnych do realizacji zajęć
- Zapewnienie bezpiecznego środowiska do wspólnych aktywności
- Obowiązki rodziców
- Zgłoszenie uczestnictwa na zajęciach w wyznaczonym terminie poprzez wysłanie smsa zgłoszeniowego na nr tel.: 453 039 865
- Przyniesienie wymaganych materiałów, jeśli jest to wcześniej uzgodnione (np. zdjęcia rodzinne do kolaży)
- Zakaz fotografowania na zajęciach
- Aktywny udział w zajęciach oraz współpraca z nauczycielem
- Przyniesienie obuwia zmiennego
- Rodzice i dzieci poruszają się tylko po wyznaczonej przestrzeni przedszkolnej
- Przebieg zajęć
- Powitanie uczestników:
- Krótkie wprowadzenie do tematu zajęć.
- Zabawy integracyjne w kole (np. piosenka na powitanie, wspólna rymowanka).
- Realizacja zajęć:
- Wspólna aktywność dziecka i rodzica zgodnie z tematem zajęć.
- Prowadzący zajęcia wspiera uczestników, podpowiadając i inspirując ich działania.
- Zakończenie zajęć:
- Prezentacja efektów wspólnej pracy (np. wystawa prac plastycznych, wspólny taniec, śpiew).
- Podziękowanie uczestnikom za udział.
- Krótka ankieta lub rozmowa z rodzicami na temat zajęć.
- Zasady bezpieczeństwa
- Nauczyciel odpowiedzialny za zajęcia kontroluje przestrzeń i dba o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa (np. korzystanie z bezpiecznych narzędzi).
- Rodzice odpowiadają za swoje dzieci w trakcie zajęć.
- W przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej nauczyciel podejmuje odpowiednie działania (np. pierwsza pomoc, kontakt z personelem medycznym).
- Dokumentacja i ewaluacja
- Dokumentacja zajęć
- Lista obecności uczestników (Załącznik nr 1)
- Krótki plan zajęć przygotowany przez nauczyciela
-
- Ewaluacja
- Zebranie opinii od rodziców (np. w formie ankiety)
- Analiza frekwencji i zaangażowania
- Wprowadzenie ewentualnych zmian w organizacji lub tematyce zajęć w oparciu o zebrane opinie.
- Finansowanie zajęć
- Zajęcia są bezpłatne lub częściowo finansowane przez rodziców w przypadku konieczności zakupu dodatkowych materiałów
- Szczegóły finansowania ustalane są przez dyrektora przedszkola